September 13, 2011

sumber inspirasi

tadi singgah di kedai auntie, satu2nya kedai runcit kat cafe ofizku
jalan terpandang majalah 'Intrend' edisi bulan ni
noryn aziz n irma hasmie d cover depan
belek2 terus beli sebab isu bulan ni paling 'cool' aku rasa
HIJAB + FASHIONISTA



dah masuk 2 tahun aku betul-betul berhijab. sebelum ni on off on off
aku ambil keputusan berhijab penuh. 1st day aku bgelar isteri orang
Alhamdullilah, syukur dan berdoa dipelihara terus hijabku

Actually, mula2 aku start berhijab ada juga dugaan dan rintangannya
d hari pernikahan aku sendiri, seorg hamba Allah menegurku
"kan susah kalo pkai tudung" katanya. ketika itu aku sedang membetulkan hijabku
n nxt day pula, aku terpaksa memakai hijab sendiri sbb mak andam aku tak biasa
andam pengantin bertudung. byk2 pakaian masa aku muda remaja yg tak sesuai lg dipakai
so, aku terpaksa asingkn smpai bila nk keluar ulang2 baju sama
tapi aku xlah drastik smpai berjubah terus. aku start melabuhkan baju, pkai baju yg longgar2

selari dengan peredaran zaman, aku melihat berhijab tidak lg dianggap kolot
wlpun bertudung tapi masih boleh berfesyen..antara, fashionista yg aku kagumi n mnjadi sumber inspirasiku
Hana Tajima, Yuna n terbaru, Irma Hasmie.



hana tajima
image by letsgetcraziee.blogspot.com










Hana Tajima
image by fromthatcloudnumbernine.blogspot.com


secantik irma hasmie

apapun, nawaitu kita berhijab adalah kerana Allah swt.

No comments: